Jag har haft vår pool i många år nu, men på sistone har jag börjat märka att den inte fungerar som den ska längre. Vattnet blir snabbt grumligt trots att jag använder kemikalier och sköter om filtreringen. Det verkar som om linern har blivit väldigt sliten, och vissa delar av stommen känns inte så stabila längre. Jag är osäker på om det bara är några mindre justeringar som behövs eller om vi borde ta tag i en fullständig renovering. Är det bättre att göra en stor insats eller försöka fixa det lilla som fortfarande fungerar?
top of page
För att testa den här funktionen, besök din livesida.
När är det dags att göra en större poolrenovering?
När är det dags att göra en större poolrenovering?
2 kommentarer
2 kommentarer
bottom of page
Jag tycker att man ska vara försiktig med att göra för stora investeringar om poolen inte används tillräckligt mycket. Vi renoverade vår för några år sedan och la ner ganska mycket pengar på att byta liner och uppdatera systemet. Men nu, efter några säsonger, har vi insett att vi knappt använder den längre. Om ni verkligen gillar att bada och spendera tid vid poolen, kan en renovering vara en bra idé. Men om det bara är något ni använder då och då, kan det vara bättre att fundera på om det är värt pengarna.